Nasza szkoła wraz z 6 innymi szkołami z terenu Doliny Karpia uczestniczyła w projekcie pt. „Promocja obszaru Doliny Karpia poprzez wydanie gry planszowej oraz wdrożenie gier terenowych „geocaching”” współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Za udział w tym projekcie szkoła otrzymała TABLET.
Dzięki wsparciu Stowarzyszenia Dolina Karpia na terenie naszej gminy została utworzona gra terenowa, która dostępna jest na stronie www.geocaching.com oraz www.geocaching.pl. „Geocaching” to gra terenowa, której uczestnicy przy pomocy urządzeń GPS odnajdują ukryte wcześniej w terenie przez innych graczy skrytki „geocache”. Fakt odnalezienia wpisują w specjalnym dzienniczku. Każda skrytka ma swoją stronę w Internecie
z informacją o współrzędnych ukrycia, z opisem miejsca i wskazówkami dla szukających. Na stronie tej loguje się też fakt odnalezienia skrytki, ewentualnie uwagi od autora i swoje wrażenia. W skrzynkach umieszcza się zabawki, gadżety, ale także travelbagi, czyli przedmioty podróżujące po całym świecie, które można śledzić na portalu. Znalazca ze skrzynki może wziąć co chce, pod warunkiem, że zostawi w niej coś od siebie dla kolejnego odkrywcy. Nadrzędną ideą tej zabawy jest propagowanie i zachęcanie do odwiedzania miejsc ważnych z punktu widzenia historii, architektury lub przyrody. Geocaching to nie tylko zabawa w poszukiwanie skarbów, ale również nowoczesna forma promocji. To również możliwość aktywnej turystyki oraz sposób na spędzenie wolnego czasu z rodziną czy przyjaciółmi.
„Spacer po Polance Wielkiej” – to nazwa gry, która powstała przy zaangażowaniu nauczycieli naszej szkoły – p. Beaty Nowak i Katarzyny Filip. Życzymy wielu wrażeń podczas odkrywania i poszukiwania ukrytego skarbu.
W ramach projektu powstała również gra planszowa „Poznajemy Dolinę Karpia”, w którą można zagrać w domu pobierając wersję do druku z podanych niżej załączników.